Prisene er inkl. toll og MVA
365 dagers returrett
Kundeservice: +47 22 53 55 59
KICKSTART SOMMERFORMEN - SPAR OPP TIL 20%
Merke
Vektintervall
Farve
Spar 15%
Crossmaxx Speed Rope Hoppetau
Crossmaxx Speed Rope Hoppetau

kr 140,25  / kr 165,00 
Spar 15%
Crossmaxx Drop Pads (Sett)
Crossmaxx Drop Pads (Sett)

kr 2 239,75  / kr 2 635,00 
Spar 20%
 SQ&SN Drop Pads (Sett)
SQ&SN Drop Pads (Sett)

kr 1 916  / kr 2 395,00 
Spar 20%
SQ&SN Mobility Stick
SQ&SN Mobility Stick

kr 292  / kr 365,00 
Spar 15%
Crossmaxx Post Landmine
Crossmaxx Post Landmine

kr 1 083,75  / kr 1 275,00 
Spar 15%
Crossmaxx Pulley System
Crossmaxx Pulley System

kr 1 177,25  / kr 1 385,00 
Spar 15%
Crossmaxx Ab Mat Pro
Crossmaxx Ab Mat Pro

kr 335,75  / kr 395,00 
LMX. Ab Wheel
LMX. Ab Wheel

kr 215 

Funksjonell trening har blitt veldig populært på få år. Og med god grunn, da funksjonell trening er en utmerket måte å trene hele kroppen på kort tid, hvis du utfører øvelsene riktig og med det rette utstyret. Du kan oppleve mye av utstyret i våre utstillinger, og du er alltid velkommen til å kontakte oss på mail eller tlf. 56141544 for å lage en avtale eller høre nærmere.

Filosofien bak funksjonell trening er at du trener kroppens naturlige bevegelser og daglige bevegelser i stedet for enkelte muskler. På den måten bygges musklene opp som følge av dine bevegelser. Treningsformens fokus er helhetlig, og hensikten er at hele kroppen din skal bli sterk og velfungerende. Det skal være hardt å trene funksjonell trening, og treningen foregår ofte i et høyt tempo. På den måten forbedrer du kondisjonen din, kroppsstabiliteten, samt bygger opp din samlet muskelmasse. Treningsredskapene innen funksjonell trening er svært forskjellige. Du kan blant annet bruke kettlebells, sandsekker, vekter, traktordekk, tunge baller, elastikker, hoppetau etc. Treningen sikrer at ditt daglige bevegelsesmønster blir støttet og forsterket.

Variert og morsom trening med funksjonell trening

Det er bra på flere nivåer at funksjonell trening er en så variert treningsform. Først og fremst blir hele kroppen trent godt igjennom, så du får en gjennomgående god form og en sterk kropp. Dernest forebygger den store variasjonen i treningen skader, som nettopp oftest oppstår hvis treningen blir ensformig. Det er også en motivasjonsfaktor at treningen er variert: Mange repetisjoner >< få repetisjoner, raskt >< sakte, tungt >< lett. De fleste synes det er morsommere å bli utfordret med nye øvelser enn å gjenta de samme igjen og igjen.

Ulike former for funksjonell trening

Funksjonell trening er opprinnelig en treningsmetode som fokuserer på å forbedre kroppens evne til å utføre daglige oppgaver og bevegelser med større effektivitet og mindre risiko for skader. Herfra har det utviklet seg en rekke forskjellige treningsformer som kombinerer funksjonell trening med andre populære treningsformer.

Crossfit

Crossfit er styrke- og kondisjonstrening og er en slags funksjonell trening, da noen av øvelsene man typisk gjør i Crossfit er øvelser som skal imitere noen av de bevegelsene man bruker i dagligdagen. I Crossfit gjør man både øvelser hvor man skal sitte, stå, skyve, kaste og hoppe, noe som involverer mange muskelgrupper og ledd på en gang, noe som gjør det til en veldig effektiv treningsform.

OCR

OCR står for Obstacle Course Racing og er en slags hinderløp. En OCR-bane er typisk mellom 5 og 15 km, og har mellom 20 og 50 hinder. Hinderne ligner mye på noe man typisk trener til Crossfit, men også med noen andre øvelser som vann- og gjørmepassasjer og vertikale vegger som må forseres. OCR er dermed en blanding av Crossfit og løping, og er også en form for funksjonell trening, da du kombinerer dagligdagse øvelser, og mange andre øvelser, med løping.

Hvordan kommer jeg i gang med funksjonell trening?

Funksjonell trening er en veldig tilgjengelig form for trening, da den ikke nødvendigvis krever mye utstyr og samtidig kan tilpasses den enkelte fitnessentusiast på flere parameter, blant annet i forhold til tid, øvelsesvalg og intensitet. Med utstyr som kettlebells, hoppetau og wall balls kan du faktisk komme i gang med treningen. Hvis du i tillegg har to hagestoler og en robust pinne eller planke, har du også mulighet til å gjøre dips og pull ups, og med svært lite treningsutstyr er du faktisk i gang med funksjonell trening hjemme.

Hvis du ønsker å allokere mer plass til utstyr, og kanskje vurderer et profesjonelt oppsett, er rigs med vektstang og skiver, en benk, en AssaultBike, tau og forskjellige grep uunnværlige.

Vårt sortiment av crossfitutstyr er spennende og variert og inspirerer til å lage fantasifulle og effektive treningsprogrammer. Trenger du råd og veiledning i forhold til kjøp av det helt riktige crossfitutstyret? Kontakt oss gjerne – våre eksperter står klare med profesjonell rådgivning.

Mød vores konsulenter - kontakt dem her
Vores salgsteam står altid klar til din opgave
Her kan du betale med Dankort, VISA og MasterCard GLS Pick up Point