Treningsfasiliteter er en viktig del av hotellets branding
Hotell-fitness er etter hvert et utbredt fenomen. De fleste gjester forventer et treningsrom som fullt ut er på nivå med kommersielle treningssentre. Treningsrommet skal gjerne være i tråd med hotellets uttrykk, slik at gjestene får en følelse av sammenheng og opplever en rød tråd mellom hotellets identitet og treningsfasilitetene. I forbindelse med flytting til en ny bygning, ønsket STAY å introdusere eksklusive treningsfasiliteter, badstue og dampbad til sine gjester/leietakere.
Kim Karlsen, adm. direktør for STAY kommenterer; “Vi har på STAY Bryggen alltid stilt etter å gi våre leietakere en uovertruffen opplevelse, som strekker seg fra våre luksuriøse leiligheter til våre førsteklasses fasiliteter. Vi ville også etablere et eksklusivt treningsområde, badstue og dampbad som kunne matche og overgå forventningene fra våre leietakere”.
Fra sykkelkjeller til treningssenter
De fleste kjenner STAY-konseptet og deres leiligheter, som er lekre og luksuriøse. Alt er i toppklasse! Så oppgaven ble ikke mindre av at det skulle etableres et treningssenter i sykkelkjelleren, som ved prosjektets start var betong og veldig lite innbydende. Takhøyden var også noe som måtte tas hensyn til, da det er ca. 2,45-2,50 meter til taket.
Kim Karlsen, adm. direktør for STAY kommenterer; “Vi hadde en utfordring med blant annet et lavt tak, men med Fitness Engros’ ekspertise oppnådde vi et tilfredsstillende resultat”.